London & Welcome Week Leeds Met - Reisverslag uit Leeds, Verenigd Koninkrijk van Juul Kooijman - WaarBenJij.nu London & Welcome Week Leeds Met - Reisverslag uit Leeds, Verenigd Koninkrijk van Juul Kooijman - WaarBenJij.nu

London & Welcome Week Leeds Met

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

11 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Leeds

Hiya!
Zo! Ik zit nu al een week in Leeds, hoog tijd om jullie wat te vertellen over hoe ik het hier tot nu toe ervaren heb!

Ik ben dinsdag 21 januari om 10 uur vertrokken en we kwamen om 16:00 in London op St. Pacras aan. Toen waren we dus nog niet bij het hotel! Maar jezus dit was echt de meest vermoeiende reis ooit! Een 12-uur lange vlucht naar de andere kant van de wereld is daar niets bij! Ik was helemaal kapot toen we aankwamen! Tja.. daarom gingen we ook met de trein, zodat ik zoveel mogelijk mee kon nemen als ik het maar zelf kon tillen. Nou dat ging net. Gelukkig had ik wat hulp van mijn allerliefst moeder!

We hebben een paar heerlijke dagen gehad in London! Genoten van een echte English Breakfast (ik hoefde de rest van de dag niets meer te eten!), lekker de toerist uit gehangen in de hop on hop off bussen, van het prachtige uitzicht genoten vanaf St. Pauls Cathedral (de kerk zelf was ook heel erg mooi XD), mooie selfies genomen voor de Tower Bridge en in de London Eye (slechts 250 foto’s!) en de Big Ben bewonderd. Ik heb de groeten overgebracht aan Charles Darwin, Charles Dickens, Jane Austen en de honderden voormalige troonbezetters in de Westminster Abbey. Heerlijk rondgestruind op de markten van Covent Garden, mama heeft daar een nieuwe liefde gevonden (straatartieste – operazangeres), we zijn op zoek geweest naar Harry’s perron 9 ¾, en ik kan je vertellen, die bevindt zich niet tussen perron 9 en 10! We zijn heerlijk uit eten geweest, en we hebben, helemaal te gek, genoten van Dirty Dancing in het Piccadilly Theatre!

En dat alles in twee dagen eigenlijk, want vrijdagochtend moesten wij weer uitchecken, want toen ging het volgende deel van de reis beginnen! Leeds! Dat was nog wel even spannend want ik had de verkeerde tickets uitgeprint (A) Maar alles is goed gekomen! We zijn uiteindelijk bij onze eindbestemming: Airedale 11D, Sugarwell Court, Meanwood road, LS7 2DJ, Leeds uitgekomen! 
Tja… We werden rondgeleid door een hele vriendelijke vrouw, die zelf ook erg schrok, toen zij mij de keuken liet zien, waar ik de douche eigenlijk nog erger vond! Goed, allemaal weer nieuwe ervaringen waar je weer van leert, en vooral een beter immuunsysteem van opbouwt! Mijn kamertje, is heel erg vergelijkbaar met mijn campuskamertje het eerste jaar in Maastricht. Alleen kraakt de vloer zo erg, dat het hele huis kan horen wanneer ik mijn kont draai! Maar in ieder geval geen schimmel in mijn kamer!

Dat weekend was het erg naar weer, waarvan ik nu weet dat dat normaal is, en dat bijna elke dag er zo uit ziet. Dus hebben we het shopping centre mooi bekeken en de benodigde spulletjes gekocht om hier toch de komende vijf maanden te leven! (Schoonmaakspullen enzo XD). We hebben wel nog even heerlijk genoten van een uitgebreide lunch bij Jamie’s Italian! En zondag was het al weer zo ver! Mama ging weer terug naar huis. We zijn samen op de trein gestapt naar Manchester en hebben daar nog heerlijk pannenkoeken als ontbijt gehad en hebben toen afscheid genomen. (Mama niet huilen, want dan moet ik ook huilen!) XD.
Ik heb die avond mijn huisgenootje ontmoet, Donya uit Haarlem! Hahaha Nederlanders zijn overal! Maar super gezellig! Ik heb ook nog drie andere huisgenootjes, waarvan ik er een nog nooit gezien heb, nog steeds niet. Een Britse jongen, die áls hij thuis is, gitaar speelt en daarbij met zijn voet op de grond stampt en wiet rookt. En een jongen uit Hongkong die de hele dag alleen zit te gamen en alleen zijn kamer uit komt als hij eten nodig heeft! Dus het is echt heel gezellig in dit huis! XD

Maandag moest ik me voor het eerst op school melden, voor de welcome induction. Ik had met Donya en Heidi (Finse) afgesproken om samen naar school te gaan, want ik had geen idee waar ik moest zijn en ik snap geen hol van het openbaar vervoer hier in Leeds! Echt zo goed als het openbaar vervoer in London is geregeld, zo slecht is dat hier in Leeds geregeld! Hier kreeg ik mijn supermooie Leeds Metropolitan University trui! En was ik eindelijk een officiële Leeds Met Student!

De welcome week bestond voornamelijk uit ‘s middags met mensen de stad verkennen (shoppen noemen ze dat ook wel XD) en bijna elke avond een party! Ik heb al een aantalclubs en kroegen gezien hier in Leeds! Maandag zijn we na de flatparty at the Woodhouse flats (een andere campus van de universiteit) naar de club Halo geweest. Dat was mijn eerste kennismaking met het nightlife van Engeland. En alles wat je er over hoort is waar!! De meisjes hier zijn allemaal vergeten een broek aan te trekken, ze lopen over straat zonder jassen alsof het 20 graden is in plaats van 2, ze drinken tot ze er bij neer vallen.. etc. etc. Moet ik nog verder gaan?! Ik heb die eerste dag in ieder geval al veel mensen leren kennen! :D
Dinsdag gingen we de ‘football’ wedstrijd tussen Liverpool and Everton bekijken in een echte Engelse pub, the Eldon pub. Hier heb ik mijn eerste pint gedronken! Ik ben er ook achter gekomen dat je het woord Manchester beter niet in de mond kunt nemen hier in Leeds! Maar daarentegen is Liverpool wel ok. En dat vind ik helemaal niet erg! Want daar speelt mijn oude held Luis Suarez nu! (Ajax 2007-2011)  Ik heb genoten! Hahah.
Woensdag werd ik uitgenodigd voor een Birthday Party van Stephen, een van de huisgenootjes van Heidi. Dat was echt heel erg grappig! Er waren alleen Britse meiden en Stephen en Heidi, Donya en ik. We hebben echte Engelse drankspelletjes gespeeld, The Ring of Fire (Kingsen), ‘I never ever have…’ Ik vond het echt hilarisch! Zo grappig! XD Ik ben niet mee uit geweest want ik wilde wat energie bewaren voor de karaokeparty bij de studentenvereniging op donderdag. Er was helaas zo’n lange wachtrij, dat ik en Elena (Duitse)niet meer aan de beurt kwamen . Maar dat was pas het begin, want daarna gingen we met z’n allen door naar Tiger Tiger! En dat was weer iets heel anders dan Halo. Niet zo veel Engelse meiden zonder broek, eigenlijk heel veel internationals! Dat was echt heel erg gezellig!  Vrijdag heb ik vooral brak op bed gelegen eigenlijk, opnieuw energie verzamelen voor zaterdag!
Want zaterdag gingen we naar York! We kregen een gratis trip aangeboden via school. Nou daar zeg je natuurlijk geen nee tegen! Het was echt heel leuk, in de bus onderweg moesten we in groepjes een quiz doen over York, en op de terugweg kon je dan een prijs winnen. Eenmaal in York aangekomen kregen we een korte rondleiding van een uur en daarna hadden we de rest van de middag vrije tijd om te doen wat je wilde. We hebben eerst wel een uur rondgelopen voordat we een café konden vinden die een tafel voor 7 personen had! Daarna ben ik met Heidi en Elise (Noorwegen) de York Minster in gegaan. Want ja als je in York bent moet je toch op z’n minst de York Minster hebben bezocht! Het is namelijk de grootste gotische kerk van Noord-Europa en het heeft de grootste mozaïeken ramen van de wereld! Ik ben blij dat we dat gedaan hebben want er was ook een hele hoge toren! Waar we een fantastisch uitzicht hadden op heel York! Het was alleen wel heel erg winderig daar! Ik was echt bang dat ik er zo van af zou vliegen!
’s Avonds terug in Leeds ben ik met Elise, John en Sarah (allebei Australië) nog uit eten geweest en hebben we nog een pint gedronken! Het was een erg geslaagde dag! En ik heb goede vrienden gemaakt!
Zondag was ik erg verkouden, waarschijnlijk een beetje kou gevat in York!

Maandag begonnen mijn lessen! Om 11:00 heb ik Event Sponsorship Management. OMG ik was echt bang! Het lijkt zo moeilijk!! Om 14:00 heb ik Venue Design, bij het Cricket Stadium, een half uur lopen vanaf de faculteit waar ik normaal zit. Ik wordt hier nog heel fit! En dat was echt helemaal geweldig! Echt mijn lievelingsvak nu al! Ik heb daar Tuhan (ofzo XD) leren kennen, een Indische jongen, ook international. De Engelse studenten zijn toch wat afstandelijk, of niet geïnteresseerd ik weet niet, maar dat komt vast nog wel! Dat moesten we natuurlijk ’s avonds vieren! Flatparty at Sugarwell Court! Of te wel gezellig indrinken bij Sarah! Vervolgens weer een nieuwe club ontdekt, Mission. Het was niet de eerste club die ik zou uitzoeken, maar ik heb echt de beste tijd gehad! We hebben zoveel lol gehad met z’n vijven! (Aussies & Dutchies: Donya, Sarah, Joeri en John).

Dinsdags heb ik om 14:00 (lekker uitslapen dus!) Event Venue Environment. Ook dat lijkt heel erg moeilijk. En iedereen gaat er ook maar vanuit dat je er al kennis van hebt, maar ja ik studeer geen Event management! Ik studeer Hotel management! Dus het wordt nog hard aanpoten voor mij! Toch was het wel een heel leuk college! Na het college ben ik maar eens op onderzoek uit gegaan in the library. Mijn boeken gehuurd en uitgevonden hoe de computers werken, altijd handig! Daarna ben ik wat gaan eten in de kantine en ging ik spinnen! Woehoe! Het beste aan de Sugarwell Court is dat je gratis toegang krijgt tot de gym! :D

Woensdag was mijn vrije dag! Maar ik was moe! Nog steeds heel erg verkouden en het regende de hele dag! Dus ik heb een heerlijk lui dagje gehad! :) Boodschappen gedaan en gezumba’d met Donya! Waar we een echte ‘twerk’competitie hadden! XD ’s Avonds had ik onder andere met Monika (Pools maar spreekt Nederlands XD) afgesproken bij Wetherspoons, een soort café. En er waren heel veel internationals, maar Monika was daar niet XD Ik herkende een turkse jongen die ik op de karaoke ontmoet had! Dus we schoven bij hen aan! Hartstikke gezellig, weer allemaal nieuwe mensen leren kennen. Fransen, Amerikanen, Turken en Brazilianen. Daarna, of course, gingen we naar de club Oceana. En dat was echt heel erg leuk! Het was een gekkenhuis! Het was superwarm binnen en er liepen allemaal bananen,vikingen en Tarzans rond. Wat kennelijk ook normaal is Engeland. Echt Ik zweer het je die Britten sporen niet! Hahaha!

Donderdags om 14:00 (weer lekker uitslapen) heb ik Strategic Leadership & Entrepreneurship. Hilarisch! Kevan Burke is een psycholoog die les geeft in Strategic Leadership & Entrepreneurship. Het is net alsof ik naar een stand-up comedian aan het kijken ben! Echt heel leuk! :) Die middag heb ik weer in de bibliotheek doorgebracht en s’avonds hadden we een International tea party georganiseerd in the opal flats. We kregen cake en thee en een kaart die we mochten versturen! Dus, be warned! Muhahah  Maar zoals jullie mij wel kennen heb ik aan een (paar) cakejes niet genoeg, en er was ook nog een cocktail class in de stad, met gratis pizza! Dus dat werd onze volgende stop! Echter, toen wij binnenkwamen zat er al een man of 50! Terwijl zij maar op een man of 10-15 gerekend hadden! Dus wij dachten nou wij bestellen onze eigen pizza en cocktails wel! XD Ik heb heerlijk gegeten en het was heel gezellig maar daarna hebben we de bus naar huis gepakt!

Vrijdags ben ik ook vrij! En daar ben ik echt heel blij mee! :D Ik heb deze vrijdag heel nuttig besteed aan opruimen/schoonmaken/kleren wassen (£3 per wasbeurt!!!) en ‘s middags zijn we de stad in geweest met een paar meiden. Oh! Ja! En we moesten onze tickets ophalen voor het Welcome Back International Party! Rarara. Wat hebben we ’s avonds gedaan? Pre drinks @Johns! Hahaha dat was echt niet goed! XD we waren met een man of 10, drie flessen vodka er doorheen. Terwijl we bij de eerste zeiden, de rest bewaren we wel voor de volgende keer XD niet dus. Het was echt een heel mooi feest! Ik kan me niet meer zo goed herinneren hoe het er van binnen uit zag, en ik sta ook op foto’s met mensen waarvan ik me niet zo goed meer kan herinneren dat ik hen ontmoet heb! (A) Maar ik weet wel dat ik erg veel lol gehad heb! En dat ik me het weekend daarna niet zo goed voelde. Verkoudheid wordt alleen maar erger! (gek hè?!) Maar daardoor had ik mooi tijd om Sven Kramer, Jan Blokhuijsen en Jorrit Bergsma aan te moedigen op de Olympics! BBC Channel staat hier aan op mijn laptop!

Anyway.. Ik heb gister weer school gehad! En ik heb ineens allemaal Britse vrienden gemaakt in de les! :D Zie het komt allemaal goed met mij!

Ik heb mijn eerste trip geboekt! Ik ga komend weekend met dezelfde organisatie als van de York Trip ga ik zaterdag en zondag mee naar Edingburgh! :D Don’t be a tourist! :D

Okee ik moet zo weer naar mijn les! Doeii tot snel! Foto’s volgen op Facebook! :D

  • 12 Februari 2014 - 09:34

    Mirjam:

    wat een prachtig verslag, je leert het studentenleven en de kroegen zo goed kennen. kus mama

  • 15 Februari 2014 - 16:54

    Oma:

    hoi Juul, ik heb weer genoten van je verhalen, ook van de foto's! Je voelt je al aardig thuis zo te zien. Geniet ervan, dikke kus oma

  • 17 Februari 2014 - 08:36

    Kees En Marjan:

    Geweldig Juul, vier het (studenten-) leven! Liefs van Kees en Marjan

  • 04 Maart 2014 - 15:23

    Kim:

    Ik ben heel laat met dit te lezen, maar briljant!! Echt heel leuk! Ik wil het ook wel eens met mijn eigen ogen zien, leuk!! :) Dat gaat dan ook zeker goed komen! Studeer ze! (eehmm.. party ze :P ) Bye bye!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juul

Student aan de Hotel Management School Maastricht. Praktijk stage gelopen in het Renaissance Bangkok Ratchaprasong Hotel, Bangkok, Thailand. Erasmus Exchange at Leeds Metropolitan University, Leeds, UK.

Actief sinds 05 Feb. 2013
Verslag gelezen: 2421
Totaal aantal bezoekers 12813

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 20 Juli 2015

Management Internship in Dubai!

21 Januari 2014 - 15 Juli 2014

Exchange - Leeds Metropolitan University

07 Februari 2013 - 15 Augustus 2013

Stage Bangkok

Landen bezocht: