Maj Kow Jai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Juul Kooijman - WaarBenJij.nu Maj Kow Jai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Juul Kooijman - WaarBenJij.nu

Maj Kow Jai

Door: Juul Kooijman

Blijf op de hoogte en volg Juul

27 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

Sawaddee Khaa!

Er zijn al weer twee weken voorbij! Wat gaat de tijd toch snel!
De tweede werkweek ging al veel beter dan de eerste! Ik wist nu waar ongeveer alles stond (ik ontdek nog steeds nieuwe dingen XD) En ik leer mijn collega's steeds beter kennen. Ze zijn allemaal kleiner dan ik en ook véél ouder. Ik schatte ze ongeveer rond de 20, sommigen zelfs 15 (maar dat zei ik niet hardop).. Maar ze zijn echt van 23 tot 35 jaar oud! En al getrouwd en kinderen en mijn mond viel zowat wagenwijd open! En degenen die nog singles zijn die zeggen de hele tijd dat als ik nog leuke mannen ken, ik ze aan hen moet voorstellen, want ze willen zo graag een boyfriend/husband. (nou mij niet gezien!)
Ze geven me ook de hele tijd complimenten dat ik zo suay (mooi) ben. En ze zijn jaloers op mijn lengte en mijn wimpers en mijn neus (ze zitten de hele tijd aan mijn neus XD) en vinden zichzelf dik en lelijk (terwijl ze drie keer zo dun zijn dan ik!)
Rare mensen XD Maar ontzettend lief! Woensdag werd ik uitgenodigd voor een 'miniskirt party' at the One by Renaissance (de bakery voor aan de boulevard). Geen idee wat ik me daarbij voor moest stellen XD. Lieke was ook uitgenodigd dus wij samen in miniskirt daar naartoe. Bleek het dat al mijn collega's van Flavors, daar in een grote kring zaten en ze gingen gewoon applaudisseren toen wij daar aan kwamen. Alles was voornamelijk heel veel Thais waar ik niet zo veel van begreep, maar het kwam er op neer dat ze een soort van competitie hielden over welke tafel het beste was in het restaurant en daar waren ze dus over aan het discussiëren onder het genot van koud wordende frietjes en allerlei Thaise worstjes en dingetjes, gratis bier en live muziek in het Thais :). Maar het was allemaal reuze gezellig! :) Vanaf dat moment voelde ik me ook echt een beetje part of the Flavors family!
Jammer alleen is, dat Pop, mijn buddy, voor drie maanden weg gaat! Maar weer leuk is dat ie wel weer terug komt, en ik ben ook al weer uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje volgende week!

Zaterdag gingen we weer met z'n drieën uit eten, Lieke Anne en ik, om het begin van mijn weekend in te luiden! ( Anne en Lieke hadden al weekend). We zijn naar Soy 11 geweest, een straat voor de duidelijkheid, daar kwam ik ook pas later achter. En daar was het echt feest, grote volkswagen bussen die zich omtoverden tot een cocktailbar ‘s avonds. Daar hebben we bij een heel leuk tentje gegeten en een paar biertjes gedronken! Er zat een Amerikaan naast ons waar we gezellig mee gekletst hebben.
De volgende dag zouden we met zijn drieën naar Koh Samet gaan. Koh Samet is een eiland dichtbij de kust van Bangkok met hele mooie stranden, althans dat hadden we gelezen op internet. Dus uitgezocht hoe we daar konden komen en zo stapten we om 9:00 ’s ochtends in de bus richting Ban Phe. Zonder Anne helaas, want die had geen wekker gezet en was de vorige avond nog wezen stappen XD. Maar daardoor lieten wij ons niet tegenhouden! De rit duurde 3 uur. En toen moesten we nog met de boot naar het eiland toe. We konden kiezen uit een speedboot voor 600 baht of een langzame boot voor 200 baht. Nou dan toch maar de langzame boot. Maar helaas die was al vol, en toen moesten we toch voor 50 baht extra met de speedboot, die ons direct op het strand afzette. He wat vervelend!  WOW! Wat een strand! Echt heel fijn wit zand en super helder blauw water, echt een droom strand!  Daar hebben we heel lekker onze middag gelegen. Helaas scheen de zon niet zo veel, het was erg bewolkt, en op een gegeven moment regende het zelfs even. Dat is toch raar zeg! Lig je in je bikini op het strand en dan regent het!
Er waren heel veel Russen op het strand en ze zagen ons ook voor Russen aan dat was heel grappig, ze waren van alles aan het vertellen en toen zei ik tussendoor : ‘can you speak English?’ Dat konden ze natuurlijk niet, ze keken alleen maar heel verbaasd. Op de terugweg moesten we wel met de langzame boot maar daarvoor moesten we eerst naar de haven aan de andere kant van het eiland. Dus wij liepen eerst een beetje door de bomen op zoek naar de hoofdweg. Op een gegeven moment kwamen we bij de ingang van een resort waar allerlei trucks stonden die je voor 100 baht naar de haven brachten. Dat was super leuk! We hebben in de afgelopen twee weken al in ontzettend veel voertuigen gezeten XD.
Toen we met de langzame boot weer terug waren in Ban Phe, moest ik ondertussen heel nodig naar de wc, de eerste die we tegenkwamen daar moesten we 5 baht voor betalen, maar ja ik moest zo nodig. Het waren ook nog van die sta-wc’s, zo’n gat in de grond zeg maar en er was geen wc-papier. Ik was natuurlijk weer aan de diarree, gelukkig kon Lieke ergens een servetje regelen. En toen kwam ik er ook nog achter dat ik niet kon doortrekken! Dus ik ben met een zo onschuldig mogelijk gezicht naar buiten gelopen en we zijn snel op de bus gestapt weer richting Bangkok! Lieke vertelde mij dat er een emmer stond met water wat je dus moest gebruiken, maar ja weet ik veel! En dat had waarschijnlijk nog niet geholpen (A). Ik heb wel medelijden met het vrouwtje die dat moest schoonmaken daarna.. maar ja dan moet ze maar niet zoveel geld vragen! Normaal zijn wc’s overal gratis hier!

Maandag had Lieke ook nog vrij dus we hebben eerst een beetje uitgeslapen, want daar waren we hoog nodig aan toe! Voor zover dat kon, want om 9 uur werden we wakker gebeld door mijn manager die vroeg of we mee naar het strand wilden. XD Maar ja daar waren we gister al geweest en we hadden eigenlijk al andere plannen. Want we wilden al een tijdje heel graag naar het Grand Palace en de Wat Phra Kaew Tempel. We hebben een gratis rondleiding in het Engels gekregen. Jezus wat ontzettend mooi allemaal! Echt een totaal andere wereld. (Ik heb wat foto’s op Facebook gezet, want hier gaat dat allemaal erg ingewikkeld XD).
Maar het was veel te warm en zonnig vandaag! We hadden beter vandaag op het strand kunnen liggen! Daar hebben we dus nog wel spijt van gehad!
We gingen weer vroeg naar bed want dinsdag ging de derde week weer beginnen!

  • 27 Februari 2013 - 13:46

    Romee:

    zozo,wat maak je toch veel mee zeg!
    Heb je wel tijd om te slapen tussendoor? haha.
    Echt super leuk allemaal,
    veel plezier en succes! xxx

  • 27 Februari 2013 - 14:29

    Oma Kooijman:

    Ha die Juul,
    jeetje wat heb je al veel gezien en gedaan. Heel leuk om dat allemaal te lezen. Je verrast me steeds weer met al je leuke verhalen. Veel plezier en tot de volgende keer. Liefs oma xxx

  • 27 Februari 2013 - 18:37

    Susan:

    He Juul,wat leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt. Ik word er nieuwsgierig van. Ga zo door en geniet er van! Dan kan ik ook fijn meegenieten.

  • 27 Februari 2013 - 19:39

    Kees En Marjan:

    Nou Juul, je gaat lekker op pad! Geweldige lijkt het ons daar. En niet saai.... Je hebt gelijk hoor, trek er maar op uit en geniet ervan. Wij zijn net weer terug van een week Oostenrijk. Veel sneeuw en zon. Niet voor te stellen denk ik hè? Nu kijken we wel erg uit naar het voorjaar. Het is mooi geweest met al die kou.... En als we dan jouw verhalen lezen...tot je volgende verhaaltje en dikke knuffel van ons.

  • 27 Februari 2013 - 21:08

    Dory:

    Ha Juul,
    echt leuk om zo die Thaise wereld een beetje écht te gaan ervaren vanuit jouw perspectief. Je verveelt je duidelijk niet. En wat anderen hier ook al zeggen: jaloers op jullie weerstype daar. Hier in Maastricht lag notabene afgelopen week nogmaals 20 cm sneeuw! Voor jou en je vriendinnen/collega's daar vast erg onvoorstelbaar.
    Ben benieuwd naar je volgende aflevering van deze feuilleton.

  • 15 Maart 2013 - 20:57

    Angeloooo:

    Heee schatje!
    Ik hoop dat je snel weer iets schrijft want ik vind het heel erg leuk om te lezen! :)
    Veel kusjes en ik mis jou,
    Angie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juul

Student aan de Hotel Management School Maastricht. Praktijk stage gelopen in het Renaissance Bangkok Ratchaprasong Hotel, Bangkok, Thailand. Erasmus Exchange at Leeds Metropolitan University, Leeds, UK.

Actief sinds 05 Feb. 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 12831

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 20 Juli 2015

Management Internship in Dubai!

21 Januari 2014 - 15 Juli 2014

Exchange - Leeds Metropolitan University

07 Februari 2013 - 15 Augustus 2013

Stage Bangkok

Landen bezocht: