Safe and sound aangekomen in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Juul Kooijman - WaarBenJij.nu Safe and sound aangekomen in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Juul Kooijman - WaarBenJij.nu

Safe and sound aangekomen in Bangkok!

Door: Juul Kooijman

Blijf op de hoogte en volg Juul

09 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

Sa-wat-die! :)

We hebben een goede vlucht gehad, het was alleen jammer dat Lieke helemaal aan de andere kant van het vliegtuig zat, terwijl we twee plaatsen naast elkaar gereserveerd hadden. Pech dus.
Daarnaast heb ik ook naast twee hele aardige, grote, Noren gezeten die een half jaar in Noorwegen wonen en een halfjaar in Pattaya. Je moet er maar op komen. Zij hebben er ook zeker wel voor gezorgd dat ik geen oog dicht gedaan heb tijdens de vlucht en die mij om 2 uur/8 uur 's ochtends ook nog een biertje aanboden die al lauw aan het worden was.
Verder was het een hele aangename vlucht, lekker eten en leuke films! :)
Toen we eenmaal op het Suvarnabhumi Airport Bangkok aankwamen, duurde het even voor we erachter kwamen op welke belt onze koffers zouden verschijnen, Thai is ook niet even makkelijk.
Daarna was het zoeken naar onze namen op een bordje, maar die vonden we niet. Gelukkig uiteindelijk wel een bordje met: 'Renaissance Bangkok Hotel'.
Ik heb nog nooit in zo'n luxe auto gezeten! Met een gids die ons vooral wist te vertellen dat het druk was en waar de shopping mal was.
Daarna kwamen we aan in het hotel en checkten we in. Nou ik voelde me echt een luxe gast die heeeel veeel geld betaald (maar gelukkig is alles gratis voor ons!). De kamer is perfect! twee grote kingsize bedden met heerlijke kussens en een geweldige badkamer! Echt zo'n waterval-douche heb je nog nooit gezien! We hebben ook een mini-bar maar daar mogen we niet aan zitten want dat gaat ons veel geld kosten.. he balen!
We kwamen om 12 uur aan in het hotel en om 2 uur werden we weer in de lobby verwacht.
Wij snel douchen en een halfuur voor de kast gestaan om te bepalen wat ik nou moest aantrekken?!
We kregen een rondleiding door het hotel en moesten werkkleding passen, dus we hebben van alles aangepast. Maar niks was in de goede maat. Dus helaas we moeten maandag terugkomen om de verstelde kleding te passen. Je moet het eens proberen, een keer kleding te passen met zulke kleine Thaise mensen die jouw maat schatten. Echt een aanrader!
We hebben ook al heel veel mensen ontmoet in het hotel, maar ik heb natuurlijk geen enkele naam onthouden...

Toen we 'dismissed' werden gingen we een beetje de buurt verkennen, we zijn wat gaan eten want we waren erg hongerig na ons ontbijt in het vliegtuig. Dus op de Ploenchit Road heb ik mijn eerste echte Thaise diner gegeten. Lekkere kip met cashew-noten en veel te veel rijst. Maar het was heerlijk! Daarna gingen we snel naar bed want we waren zooo moe. Ik ben er 's nachts nog uit geweest om de airco toch nog wat hoger te zetten! Want 39 graden is best nog wel warm!

De volgende dag hebben we eerst hééééél lang geslapen! En daarna zijn we naar de Nederlandse ambassade gelopen, die natuurlijk dicht was op zaterdag! Voor mijn gevoel heb ik echt een dag overgeslagen.
Toen hebben we een sprong in het diepe gewaagd en zijn we op de BTS (skytrain, lijkt meer op een bovengronds metro, maar met airco! Kan Nederland nog wat van leren!) en de metro gestapt, op naar China town.
We kwamen de 'Wat traimit wittayaram' tegen, een tempel met de grootste Boeddha ter wereld, die al 700 jaar bestond. Maar we mochten natuurlijk niet naar binnen met onze hempies en korte broeken, dus we kregen een mooie rok en een sjaal voor 40 Baht + 40 Baht om de gouden Boeddha te eren.
Op de hoofdstraat van China Town 'Yaowaraj Road' waren allemaal kraampjes waar voedsel te koop was, waar Chinese draken te koop waren etc. Wij hebben lekker gegeten in het China Town hotel. Uienringen en een Thaise omelet met varkensvlees en een oranje fanta.
We hebben ook nog een Chinees jurkje gepast, en door dat te doen waren we ineens het middelpunt van het Chinees Nieuwjaar Festival, leek het. Iedereen op straat bleef staan om te kijken en foto's te maken. Doe eens gek dacht ik, nou gek was het!

Alles bij elkaar ben ik na twee dagen Bangkok maar liefst 829 Baht kwijt! Oftewel: € 21,71!!
Heerlijk!! :)

  • 09 Februari 2013 - 17:59

    Sjaak:

    ha Juul, fijn om wat van je te horen zo te zien is de eerste indruk goed dat is voor ons heel geruststellend werk ze we denken aan je dikke kus van mij en je moeder

  • 09 Februari 2013 - 20:07

    Oma Kooijman:

    Ha die Juul, wat geweldig om nu al een verslag van je te lezen. Fijn dat je zo'n goede vlucht hebt gehad en dat julllie in het goede hotel zijn aangekomen. Wat een avonturen, gelijk de eerste dagen al.
    Nou het is hier weer wit, het sneeuwt en is koud. Maar gisteren heb ik toch ook in het zonnetje met mijn jas aan, mijn boterhammen buiten opgegeten. Dat was ook weer fijn.
    Ik ga je reisverslagen uitprinten en bewaren, dat wordt een mooi verhaal, want je schrijft erg leuk!
    Nou de groeten ook aan Lieke en een hele dikke kus, oma.

  • 09 Februari 2013 - 20:25

    Kim:

    hahahahaha, ik heb hier heel erg gelachen, ja jullie zijn natuurlijk heel groot daar en blank :P Leuk, klinkt goed meiden! Gaaf van die tempel, heb je foto's?

    xxxjes van kimmie en Carmen

  • 10 Februari 2013 - 08:26

    Klaas Elsa Sarah Lotte Alblas:

    Reuzen tussen de Thai! En maar lachen!!!! Als er een bankbiljet op de grond valt, nooit je voet opzetten.... Dan sta je op koning bhumibol en die is er bijna heilig!!!!
    Genieten maar!!!

  • 10 Februari 2013 - 09:01

    Karen:

    Ha meissie, leuk verhaal! Ik zie het al helemaal voor me....2 hollandse reuzinnen met allemaal thaise dwergjes die op krukken moeten klimmen om jullie maat op te nemen...ben benieuwd hoe jullie er morgen uitzien in thais kostuum!
    Doe mij die rok en sjaal maar....ga ik zo fijn door de verse sneeuw ploeteren....
    Geniet en dikke knuffel!

  • 10 Februari 2013 - 11:49

    Danny:

    Juul, leuk dat je je avonturen zo met ons deelt. Lekker genieten en heel veel succes morgen! Hopelijk past de kleding een beetje :). Ik moet van Jeff zeggen dat je daar absoluut niet (op de grond mag) spugen en niet met je voeten "aanwijzen". Groetjes van ons

  • 10 Februari 2013 - 14:00

    Kees En Marjan:

    Ha die Juul,

    Wat superleuk om al zo snel van je te horen. En zo te zien heb je echt een rotkamer daar..... haha
    Gaaf dat jullie er gelijk op uit trekken hoor. En dat eten..... mmmmm klinkt heel goed. We houden ons weer aanbevolen voor een maaltje als je weer thuis bent. maar dat duurt nog een poosje. We kijken weer uit naar je volgend bericht. Wij bibberen hier nog even verder (er ligt weer/nog sneeuw).
    Dikke knuffel Kees & Marjan

  • 10 Februari 2013 - 15:37

    Romee:

    Heeee Juul!
    Wat fijn dat de eerste indruk goed is :). heeeel veel plezier daar, en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    Liefs Romee
    ps ben jaloers op je bed hahah

  • 10 Februari 2013 - 21:17

    Susan Groeneveld:

    Ha die Juul,

    Wat fijn dat je goed bent aan gekomen en dat je al veel mee gemaakt hebt in die korte tijd.
    In ieder geval heel veel succes en heel veel plezier,
    Groetjes, Susan en jw

  • 11 Februari 2013 - 10:12

    Romee:

    Hee Juul! Wat fijn dat je eerste indruk goed is! en wat een avontuur nu al :) Heeeel veel plezier, en ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    Liefs Romee
    ps ik ben jaloers op je bed hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juul

Student aan de Hotel Management School Maastricht. Praktijk stage gelopen in het Renaissance Bangkok Ratchaprasong Hotel, Bangkok, Thailand. Erasmus Exchange at Leeds Metropolitan University, Leeds, UK.

Actief sinds 05 Feb. 2013
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 12846

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 20 Juli 2015

Management Internship in Dubai!

21 Januari 2014 - 15 Juli 2014

Exchange - Leeds Metropolitan University

07 Februari 2013 - 15 Augustus 2013

Stage Bangkok

Landen bezocht: